Thursday, July 30, 2009

Sakit Pale + Migrain

Ari ni aku sakit pale mcm nk pecah......sbnrnye dr mlm td aku dh kena tp aku le lak wt dang jek kan...
igtkan sakit pale biase2 jek...
so pagi ni g la kje mcm biase even aku rase pale aku mcm nk tertanggal jek...
aku cube try test jd mcm biase jek...mls nk pkir psl pale ni..tp smpi skrg ni aku rase blom ok lg la..
mmber aku dh bg aku ubat paint killer n aku dh mkn ubat tu..
cm xde effect pun...
npe ek?aku tensen ke?aku pkir ape kt pale aku ni ek?sbb kje byk ke?
sbb cuaca kt opis ni sejuk sgt ke?adakah sbb aku dh lame xkena sakit ni....
n penyakit ni dtg blk kt aku....
arghhhh...aku xnk....xsanggup nk menanggung k...sakit wooooo.....
cmne ni?ade tak petua2 nk ilangkan sakit pale aku ni....kongsi skit spe yg pnah kena cm aku ni....
tulun...tulun...

2 comments:

ayie said...

sakit kepala....
makan panadol & g tetdo....
ha..ha...
tak pon tengok buleh cuba ini
1. Sakit kepala boleh dihilangkan dengan cara, ambil sebiji kecil bawang putih, hiris nipis dan tampal pada kiri dan kanan pelipis. Bawang tadi akan menyedut bisa pada kepala tadi dan biarkan semalaman. Hirisan bawang tadi akan tanggal sendiri apabila mengering dan sakit akan beransur hilang. Pelipis akan berwarna merah kehitaman, tetapi ia akan mengelupas dalam masa 2-3 hari.

atau

2. Amalkan petua ini sekiranya kepala anda terasa pening. Ambil sebiji bawang merah yang
besar dan lima biji bawang putih, hancurkan sehingga lumat dan campurkan secamca besar
madu. Kemudian lumurkan pada kulit kepala dan urut lembut. Balut kepala dengan tuala
suam. Biarkan semalaman dan pening akan hilang.

kalau x sembuh gak cepat2 jumpa doc...

@nn said...

ooo...cmtu bole mujarab ke ayie....
ermm...bole dcube ni...hihi...tp gune bawang xpedih ke mata ek ayie...hihi..
xpe2...ann try k...thanx ayie atas petua yg dberi...